Meet- & regelapparatuur Partnercontent

Plan wat u niet kan plannen met RS

Hans de Vries, Country Manager van RS Benelux, wordt bevraagd

RS Benelux foto 1

Wie zijn jullie?

We zijn een wereldwijd opererende omnichannel-aanbieder van producten en diensten voor ontwerpers, bouwers, onderhoudsmonteurs en aankopers van industriële apparatuur en processen. Vanuit onze vestiging in Haarlem bedienen we de Benelux-markt. We verkopen meer dan 2.500 merken zoals Festo, Schneider Electric, ABB, Fluke en hebben ook ons eigen merk RS PRO. We hebben meer dan 750.000 producten op voorraad voor levering de volgende dag en focussen op een goede klantenservice en technisch support.

Wat heb je de voorbije jaren in de markt gezien?

Er was een soort 'perfect storm' de afgelopen twee jaar van allerlei factoren die ervoor zorgden dat er ongekende schaarste was op de componentenmarkt; een heel hoge vraag gekoppeld aan een laag aanbod. Dit heeft ook bij ons invloed gehad op onze productbeschikbaarheid, want voor veel klanten werden we een soort emergency supplier en onze ruime voorraad werd van sommige producten geheel opgekocht. Gelukkig is dit nu voorbij en kunnen we weer terug naar waar we goed in zijn. We zijn weer dé partij voor ongeplande aankoop. We hebben namelijk meer dan een miljoen producten beschikbaar voor snelle levering en in kleine aantallen.

RS Benelux foto 2
Hans de Vries is country manager van RS Benelux

Wat betekent dit voor de onderhoudsengineer en hoe speelt RS daarop in?

Vroeger was de maintenance engineer of de onderhoudstechnieker niet vaak de aankoper van het product en hier zien we wel een verandering de laatste jaren. Vaak moet de onderhoudstechnieker nu zelf op zoek gaan naar de juiste leverancier voor alle producten en dat kost tijd. Omdat we focussen op de ongeplande inkoop (wat vaak het geval is in onderhoud), zijn we daar een goede partij voor, zijnde een onestopshop voor alle industriële, technische producten.

Daarvoor is het ook handig dat we bijvoorbeeld een purchasing manager-tool hebben waar men met verschillende profielen in hetzelfde account kan bestellen en er een duidelijk overzicht is binnen het bedrijf wat er gekocht wordt, ook voor herhaalaankopen.

Hoe zie je de toekomst?

Heel positief. We hebben de afgelopen jaren onze product range enorm uitgebreid (met meer dan 100.000 artikelen in 3 jaar), net als ons customer service en technical support team om de focus te houden op klantenservice en technische ondersteuning.

Heb je nog een goede raad voor de onderhoudsspecialisten?

Dan denk ik aan het aandacht besteden aan de ongeplande aankoop en het zo efficiënt mogelijk inrichten van die processen. Een partij als RS, met snelle levering en een grote hoeveelheid aan producten, kan daar een grote meerwaarde bieden, ook wat betreft service.

RS
BINGERWEG 19
2031 AZ HAARLEM
+31 (0)23 51 66 555
info@rsonline.nl
www.rs-online.com
Logo RS Components

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

RS COMPONENTS

LOUIZALAAN 65 bus 11, ELSENE 1050Meer info
Kabels en draadSchakelkastenElektroGroothandel elektrisch installatiemateriaalCompressorenGrijpersHijsapparatenAutomotive smeermiddelenOnderhoudssmeermiddelenIndustriële smeermiddelenVacuümtechniekAsynchroonmotorenGelijkstroommotorenAnalyseapparatuurWeegapparatuurHorizontale pompenPompenLeiding- & koppelingsystemenSanitairSensorenSturingen
Print Magazine

Recente Editie
05 december 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine