Netwerken en duurzaamheid: bilstein group op Automechanika Frankfurt 2022
Op de Automechanika van dit jaar richt de bilstein group – specialist in vervangingsonderdelen uit het Duitse Ennepetal – zich op het thema 'her-ontmoeting', met de nadruk op netwerken en persoonlijke uitwisselingen met bestaande klanten en geïnteresseerden.
"Na meer dan twee jaar pandemie verheugen wij ons op het weerzien van zowel bekende als nieuwe gezichten. We willen met hen in gesprek gaan, ideeën uitwisselen over de toekomst van de onafhankelijke aftermarket en hoe we die samen vorm kunnen geven. De markt is aan het veranderen en dat stelt ons voor nieuwe onzekerheden. Wij willen onze partners laten zien hoe zij samen met ons de zakelijke ontwikkeling kunnen 'herbekijken' om optimaal voorbereid te zijn op de uitdagingen van onze tijd", aldus group sales director Ulrich Wiedemuth.
De nieuw vormgegeven stand van de bilstein group legt de nadruk op netwerken en 'her-ontmoeting'. Sofa's en ruime armstoelen creëren een ontspannen, loungeachtige sfeer, versterkt door het gerichte gebruik van houten elementen. Opvallende legplanken en talrijke planten benadrukken het open karakter van de stand – een visuele uitnodiging voor beursbezoekers.

Op een groot scherm wordt een speciaal voor de beurs gemaakte bedrijfsfilm getoond, waarin alle belangrijke onderwerpen van de ondernemingsgroep – van beschikbaarheid tot kwaliteit en van gegevens tot duurzaamheid – worden belicht. Dit laatste is een ander aandachtspunt van de stand: een tijdlijn op een van de beurswanden toont de talrijke grote en kleine stappen die de bilstein group al heeft gezet op het vlak van duurzaamheid, die een beslissende factor is geworden in de IAM.
Als middelgrote, familiale ondernemingsgroep heeft de bilstein group haar sociale en ecologische verantwoordelijkheid altijd ernstig genomen. Parallel aan Automechanika zal de bilstein group ook een subpagina op haar website publiceren die in het teken staat van duurzaamheid.
