naar top
Menu
Logo Print

MEER PRODUCTIVITEIT MET MINDSPHERE WORLD

Rittal gelooft in MindSphere World als de volgende stap in de digitale economie en wil de opportuniteiten van de wereldwijde IoT-community ten volle benuttenRittal is één van de industriële ondernemers die mee aan de wieg stonden van de nieuwe, wereldwijde gebruikersorganisatie MindSphere World, het forum voor iedereen die het cloudgebaseerde en open IoT-besturingssysteem MindSphere wil gebruiken. De community wil individuele leden ondersteunen bij de ontwikkeling en optimalisatie van IoT-systemen op MindSphere en het ontsluiten van nieuwe markten in de digitale economie.
Rittal gebruikt het forum voor haar genetwerkte Blue e+ koelaggregaten. En tijdens de voorbije beurs Indumation, op de stand van MindSphere World, gaf Rittal Belgium mee vorm aan de Belgische kick-off van het kennisplatform..

PREDICTIVE MAINTENANCE MET BLUE E+

“De integratie van onze Industrie 4.0 compatibele koelaggregaten in MindSphere maakt een gerichte gegevensanalyse mogelijk. Zo’n gegevensanalyse ligt aan de basis van Predictive Maintenance”, zegt Mario Van Bever, Business Development Manager bij Rittal Belgium.
“Op middellange en lange termijn kunnen we immers services ontwikkelen voor het onderhouden van de Blue e+ koelaggregaten.”

Met on-demand onderhoud worden tegelijkertijd de kosten verlaagd en de uptime verhoogd. Ander voordeel van de actuele informatie beschikbaar op het IoT-platform is een route-optimalisatie, waarbij onderhoudstechnici vooraf weten welke vervangende onderdelen ze nodig hebben. Ander voordeel daarbij is bijvoorbeeld een route-optimalisatie, waarbij onderhoudstechnici vooraf weten welke vervangende onderdelen ze nodig hebben.

Rittal gelooft in MindSphere World als de volgende stap in de digitale economie en wil de opportuniteiten van de wereldwijde IoT-community ten volle benuttenDrie levels voor meer productiviteit

Door de combinatie van MindSphere en Rittal kunnen fabrikanten hun productiviteit verhogen.
Aan de basis daarvan ligt een 3-level model, bestaande uit de factoren: voorspellend onderhoud, beschikbaarheid van machines en efficiënt onderhoud door data-analyse en cloudgebaseerde applicaties:

1. Voorspellend onderhoud:
Met de nieuwe Rittal IoT-interface kunnen alle koelaggregaten en Blue e+ chillers met klantspecifieke monitoring-, energiebeheer- en systemen van een hoog niveau met elkaar verbonden worden.
De IoT-interface zorgt voor vroegtijdige detectie van storingen, levert actuele bedrijfsgegevens en -statussen, creëert een communicatienetwerk tussen alle Rittal componenten en systemen van derden.

2. Beschikbaarheid van machines:
Wanneer machinegegevens van een IoT-product op MindSphere samengevoegd worden met andere Smart Factory data, ontstaat het voordeel van Smart Maintenance dankzij detectie vóór de fout.

3. Efficiënt onderhoud:
Door de permanente analyse van apparaatdata bepaalt Rittal of onderhoud, reparatie of vervanging van onderdelen nodig is. Bovendien wordt ook de gebruiksefficiëntie van de koelaggregaten geanalyseerd.
Het is deze continue analyse via de cloud die voorspelling van fouten mogelijk maakt, dé voorwaarde voor Predictive Maintenance en een eerste vereiste voor een bedrijfsmodel als ‘Cooling as a Service’.

RITTAL

RITTAL

STOKKELAAR 8
9160 LOKEREN
+3293539111
+3293556862
meer info
Meer info

Bedrijfsinfo

Rittal GmbH & Co. KG met hoofdzetel in Herborn, Hessen (D) is een wereldwijd toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en schakelkasttechnologie, stroomverdeelsystemen, systeemklimatisering en IT-infrastructuur. Systeemoplossingen van Rittal worden toegepast in alle sectoren van de industrie, in de machine- en installatiebouw, alsook in de IT- en telecomsector.

Tot het ruime assortiment behoren ook totaaloplossingen voor modulaire en energie-efficiënte datacenters, van innovatieve beveiligingsconcepten (voorheen Litcos) tot de fysieke data- en systeembeveiliging voor IT-infrastructuren (voorheen Lampertz). De toonaangevende software providers Eplan en Mind8 - dochterondernemingen van Rittal - vullen de Rittal systeemoplossingen aan met interdisciplinaire engineeringoplossingen.

Rittal werd opgericht in 1961 en is momenteel wereldwijd actief vanuit 13 productiesites, 63 dochterondernemingen en 40 vertegenwoordigingen. Met een totaal van 9000 medewerkers is Rittal het grootste bedrijf van de Friedhelm Loh Group, gevestigd in Haiger, Hessen (D). De groep stelt in totaal meer dan 10500 mensen tewerk en realiseerde in 2008 een omzet van meer dan 2,2 miljard euro. Meer informatie op www.rittal.com en www.friedhelm-loh-group.com.

  •   
  •   
  •   
  •   
  •